Nieuws

Alle nieuwsitems

Door Tomas Roggeman op 20 januari 2022, over deze onderwerpen: NMBS

Bij de inkanteling van vastgoedbedrijf Eurogare zal gedelegeerd bestuurder Vincent Bourlard opnieuw werken voor de NMBS. Dat zei federaal minister van Mobiliteit Gilkinet (Ecolo) deze in antwoord op een parlementaire vraag van Tomas Roggeman (N-VA).   Vincent Bourlard (PS) is geen onbesproken …

Door Tomas Roggeman op 18 januari 2022, over deze onderwerpen: NMBS

In 2021 diende de NMBS meer dan 90 000 vervangbussen in te leggen voor hun reizigers als gevolg van werkzaamheden aan het spoor. Het was Kamerlid Tomas Roggeman (N-VA) die deze cijfers opvroeg bij de bevoegde minister. “Infrabel moet bij het plannen van werken ook rekening houden met het …

Door Tomas Roggeman op 7 oktober 2021, over deze onderwerpen: NMBS

“Enkel en alleen een constructieve opstelling van de voogdijminister naar de NMBS en Infrabel toe, zal ons spoorbeleid beter kunnen maken. Dit is in het belang van alle reizigers en de belastingbetaler.” Dat zegt Kamerlid Tomas Roggeman in een opiniestuk op doorbraak.be. “De spoorsector die als …

Door Tomas Roggeman op 5 oktober 2021, over deze onderwerpen: NMBS

De spoorsector die als ruggengraat voor het mobiliteitsbeleid ging fungeren, was het opzet van de Regering De Croo I bij het aantreden exact 1 jaar geleden. Met een groene minister aan het roer van het mobiliteitsbeleid kon dit niet anders dan goed uitdraaien. Deze voorspelling is echter door de …

Door Tomas Roggeman op 28 juni 2021, over deze onderwerpen: Integratie, NMBS

In 2019 werden er op treinen en in stations maar liefst 3486 inbreuken vastgesteld tegen de vreemdelingenwetgeving. “Ook de trein is dus niet ongevoelig als middel voor illegale migratie. Dit probleem moet aangepakt worden door strengere en gerichtere controles ,” zegt kamerlid Tomas Roggeman (N …

Door Tomas Roggeman op 16 juni 2021, over deze onderwerpen: NMBS, Mobiliteit, Openbaar vervoer

Het is vijf voor twaalf voor de voorbereiding van de liberalisering van het spoorvervoer. Dat is de conclusie van de eerste ronde hoorzittingen die woensdag plaatsvond in het federaal parlement. “We staan voor de grootste spoorhervorming in honderd jaar, maar bij de regering ontbreekt elke urgentie …